-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:31687 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:16

ما در دنيا تا مدتي معين زنده هستيم و بعد به آخرت خواهيم رفت، در آن جا تا كي زنده خواهيم ماند؟

روح همه انسانها پس از خلق شدن، هرگز نابود نخواهند شد و تا ابد باقي خواهند ماند، روح پس از مرگ، بار ديگر به بدن ملحق ميشود و زندگاني ابدي خويش را آغاز ميكند، اين مطلب در آيات و روايات بسياري آمده است; براي مثال در آية 9 سورة تغابن دربارة مؤمنان ميخوانيم:

وَ مَن يُؤْمِن بِاللَّهِ وَ يَعْمَلْ صَـَـلِحًا يُكَفِّرْ عَنْهُ سَيِّ ?‹َاتِهِي وَ يُدْخِلْهُ جَنَّـَتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الاْ ?َنْهَـَرُ خَـَـلِدِينَ فِيهَآ أَبَدًا ذَ َلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ ;(تغابن،9)... و هر كس به خدا ايمان نياورد و عمل صالح ا نجام دهد، گناهان او را ميبخشد و او را در باغ هايي از بهشت كه نهرها از زير درختانش جاري است، وارد ميكند; جاودانه در آن ميمانند و اين پيروزي بزرگ است.

كافران نيز مانند مؤمنان، هرگز نميميرند:

...واَعَدَّ لَهُم سَعيرا # خَـَـلِدِينَ فِيهَآ أَبَدًا...;(احزاب،65)... وآتش آفروخته براي ايشان آماده كرده است كه هميشه در آن جاودانند...

اين معنا در روايات نيز انعكاس كامل دارد. در تفسير علي بن ابراهيم آمده است كه خداي متعال در روز قيامت جلو ديدگان مؤمنان و كافران دستور ميدهد مرگ را كه در مثل گوسفندي تجسم مييابد، ذبح كنند; سپس ندا ميكند: اهل بهشت، جاودانه خواهيد بود و هرگز مرگي به سراغ شما نميآيد و اي اهل دوزخ در آن جاودانه خواهيد ماند و هرگز مرگ به سراغ شما نخواهد آمد. (يا اهل الجنة خلود فلاموت ابدا و يا اهل النار خلود فلا موت ابدا)(الفصول المهمة في اصول الائمة، الحر العاملي، تحقيق، محمد بن محمد الحسين القائيني، ج 1، ص 372، حديث 489، مؤسسه معارف اسلامي امام رضا;، ط اولي، 1477 هـ.)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.